Joga dla dzieci w domu z deską do balansowania Wobbel

2021-01-26
Joga dla dzieci w domu z deską do balansowania Wobbel

Joga jest nazywana filozofią wschodu, natomiast jest to również doskonały trening i rodzaj aktywności fizycznej, nie tylko dla ludzi ze wschodu lecz również w naszej kulturze staje się ona coraz bardziej popularna. Joga doskonale wpływa na rozwinięcie możliwości ruchowych i cudownie oddziałuje na ludzki umysł.

 

Joga łączy w sobie bardzo dużo pozytywnych aspektów, które są zauważalne przez coraz to większą rzeszę jej zwolenników. Osób praktykujących jogę jest z roku na rok coraz więcej, również wśród dzieci i młodzieży.

 

Joga daje nam dużo pozytywnej energii, relaksu oraz uważności ciała i umysłu. Joga wpływa na poprawę naszej wydolności, kondycji, uelastycznia nasze ciało, poprawia naszą gibkość i siłę.

Czy to wszystko ma również odniesienie do dzieci i młodzieży?

Ależ oczywiście. Szczególnie u dzieci, często zauważa się brak koncentracji, podatność na stres, drażliwość, którą można zredukować poprzez praktykę jogi. Jednocześnie joga pozwala utrzymać zdrowie i witalność całego organizmu, co bez wątpienia wpływa pozytywnie na patrzenie na świat.

 

Jakie korzyści wynikają z praktykowania jogi przez dzieci i młodzież?

  • Ćwiczenie jogi wzmacnia wytrzymałość i elastyczność mięśni

  • Praktyka jogi kształtuje prawidłową postawę u dzieci

  • Trening jogi redukuje stres, napięcia i wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne

 

Jednym z ważniejszych aspektów trenowania jogi przez dzieci i młodzież jest korzystny wpływ na psychikę. Joga wzmacnia koncentrację, wycisza i uspokaja. Joga dużo uwagi poświęca na odpowiedni oddech, co pozytywnie oddziałuje na dotlenienie całego organizmu.

 

Jak praktykować jogę z dzieckiem?

Nie jest to łatwe zadania, gdyż dzieci są z natury dużo bardziej ruchliwe i standardowe asany mogą być dla nich wyjątkowo nudne. Z dziećmi jogę trenuje się dynamicznie i w formie zabawy.

 

Jak można praktykować jogę w domu?

Możliwości jest wiele, natomiast aby każdy miał z ćwiczeń i zamierzone efekty, urozmaicone i ciekawe ćwiczenia zachęcamy do praktykowania jogi za pomocą deski do balansowania Wobbel.

 

Dla ciekawskich przedstawiamy specjalne karty pomagające wykonać ćwiczenia, w odpowiedni sposób korzystając z deski do balansowania Wobbel.

Posiadając deskę do balansowania Wobbel można wykonywać proste ćwiczenia np. Kołysanie

 

Stan na środku deski, skrzyżuj nogi i usiądź. Złap rękami krawędzie i zacznij się kołysać.

 

Efekt?

Kołysanie jest świetne dla dzieci, które nie mogą usiąść na miejscu. Wykorzystanie nadmiaru energii na kołysanie się ze skupieniem.

Posiadając deskę do balansowania Wobbel można wykonywać proste ćwiczenia np. Flaming

 

Stań na środku deski. Podnieś jedną nogę i oprzyj się stopą o drugą nogę. Złącz dłonie na piersi i podnieś je powoli aż wyprostujesz łokcie nad głową.

 

Efekt?

Proste plecy, które kształtują nawyk trzymania poprawnej postawy.

 

Posiadając deskę do balansowania Wobbel można wykonywać proste ćwiczenia np. Żabka

 

Kucnij na środku deski do balansowania Wobbel na płaskich stopach i dłońmi złączonymi na piersi. Policz do trzech i seskocz z deski jak żaba.

 

Efekt?

Ćwiczenie równowagi i wzmacnianie mięśni nóg.

Posiadając deskę do balansowania Wobbel można wykonywać proste ćwiczenia np. Żaglówka

 

Usiądź z rodzicem lub kolegą, koleżanką i skrzyżujcie nogi. Zacznijcie się delikatnie kołysać pokonując fale, pamiętając o wyprostowanych plecach.

 

Efekt?

Wzmacnianie mięśni pleców i brzucha ze wspólną zabawą :-)

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2021
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel